17 Haziran 2014 Salı

kafka biyografisi yazmak




kafka hakkında yazılmış en kapsamlı biyografilerden biriyle karşı karşıyayız belki de en kapsamlısıyla
aslında kız arkadaşım kafka kirgegard niçe filan gibi kuzey avrupalı karanlık yazarları okumamdan pek hoşlanmıyor bugün konuştuğum bi dolmuşçu abinin deyimiyle tilkinin bakır sıçtığı yani baya dağ başı istanbulun dışında bi yerde oturuyorum bi de üstüne bu bunalım gotik adamlar kız iyice kafayı kıracağımdan endişe ediyor haklı olarak zaten doğuştan da melankolik bi yapım var
ama napayım annemler sürekli survivor izliyor evde canım sıkılıyor ben de oturdum okudum iki kitabı da
aslında kafka ilk gençliğimden beri ilgimi çeken üstüne kafa yorduğum bi figür sıkılmadan zevkle okudum ve bitirdim
ancak kitap pek çok açıdan sıkıntılı geldi bana
öncelikle yazarın dili gerçekten ağdalı tumturaklı tamam boş bi adam değil haybeye de konuşmuyor gerçekten önemli şeyler anlatıyor ama cümleler biraz uzun ve karışık
ancak dili güzel kullanan bir yazar hakkını teslim etmeliyim
gerçekten pek çok hakkında kafa yorduğu belli bir adam
zihin açıcı düşündürücü
ancak pek çok nokta karanlıkta kalmış yine de
öncelikle biyografi yazarının sır diye bahsettiği şu şey tamam biraz sıkıntılı bi konu olabilir ama sonuçta karşımızda kutsal bir şahsiyet yok lafı uzatmadan direkt iktidarsız diyebilirsin kızmayız
ikinci sıkıntılı nokta şu
kafkanın hayatını günlük tutmaya başladığı dönemden başlatıyor
bu bana biraz tarih yazıcılığını hatırlattı yani yazının bulunmasından önceki çağ tarih öncesi çağdır ya
kafkanın günlük tutmaya başlamadan önceki hayatı da tarih öncesi gibi karanlıkta kalmış
bu bana biraz saçma geldi
sonuçta gerçekten yaşamış bi insanla ilgili ilk kanıt günlük tutmaya başlaması olamaz ki
bu adamın çocukluk fotoğrafı ailesinin geçmişiyle ilgili bi kanıt vb hiç mi yok
yazarın bu tutumu bana tuhaf geldi
başka kafama takılan meseler de var elbet
ancak sonuç olarak şunu söyleyebilirim eğer kafkayı seviyorsanız gerçekten okunması gereken bi kitap ben kafkanın neredeyse bütün basılı çalışmalarını okudum onla ilgili yazılmış en az on kitap filan da okumuşumdur ama hala bilmediğim pek çok şeyle karşılaştım kitapta yani gerçekten doyurucu bi çalışma olmuş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder