9 Ağustos 2012 Perşembe

doğru ahmet yanlış hayat

az önce bir yazı okudum.blogger hesaplarının birinde.(bu arada tumblr daha güzelmiş.orda arama özelliği de var.belki burada vardır.baktım gerçi ama göremedim) özetle şöyle bir şey deniydu: "yanlış bir hayatı doğru yaşamayamazsın"
uzun uzun düşündüm.ben çoğu zaman başıma kötü bir şey geldiğinde ya da kötü bir durum hala devam ediyorsa ya da kendimi kötü hissediyorsam (yani hemen hemen her zaman) ben nerde hata yaptım diye düşünürdüm.ancak bu yazı bana yeni bir vizyon kazandırdı sanki olaylara karşı.evet adam haklıydı.yanlış bir hayat nasıl doğru yaşanır ki.kağıt oyunu pek bilmem ama ordan biz benzetme yaparsak diyelim ki kartlarınız çok kötü geldi.ee...satranç değilki bu doğru hareketler yaparak başarılı olalım.evet hayat satrançtan çok bir şans oyununa benziyor.belki de herkesin eşit doğduğu eşit başarı şansımız olduğu gibi şeyler hep biraz da amerikan filmlerinin bize pompaladığı ve bizim de bir süre sonra gerçekten inanmaya başladığımız yalanlar.
elin iyi değilse kıçını bile yırtsan olmuyormuş.
melankoli yapıp kendime acımak için yazmıyorum bu yazıyı.gerçekten düşündükçe taşlar yerine oturuyor sanki.doğduğum çevre aldığım eğitim ailem... hiçbirini seçemiyorsun.bu imkanlarla anca bu kadar oluyomuş aga diyorum en sonunda.gerçekten yanlış bir hayat doğru yaşanmıyormuş.mesela sen liseden mezun olduğunda 28 şubat nedeniyle üniversite giriş sisteminin bi gecede değiştiştireleceğini ve üniversitelerin kapısının sana sonsuza kadar kapatılacağını nerden bilebilirsin? doğumunu daha erkene alma şansın yok ki.buna benzer yüzlerce örnek daha verebilirim.özetle hayat öngöremedğin bi sürü değişkenle dolu.evet şans çok önemli bir mesele azizim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder