10 Ağustos 2012 Cuma

halk adamı


püriten beyaz küçük burjuva siyasetinden sıkılan halkın bunun yerine "esmer"  halktan taşralı kişiler görmek istediği çok  konuşuldu yazılı çizili basında geçmiş on yılda.bu atmosferin etkisiyle hem sağda hem solda idareler değişti.ve türk siyasetçisi "ben daha halk adamıyım" yarışı girdi.
halk vb gibi terminolojiyi en çok kullanan marksizm bile! idareci sınıfın halktan gelmesi gerekmediği hatta tam tersine "profesyonel devrimci" bir nitelikte olması gerektiğini söylerken,bizim bütün ana akım siyaset nedense şu ultra-marksist tonda ısrarlı ."halktanız biz" söylemini dilinden düşürmüyor.
tabi reklam sektörü boyutu var olayın bir de.seçim kampanyanlarını hazırlayan ajanslar bütün işlerinde "halktan biri olma"nın önemli ve olmazsa olmaz olduğu konusunda diretmekte ısrarlılar.
öncelikle bu "halk adamlığı" ne ona bakmakta fayda var.
seçim kampanyalarında ön plana çıkartılan "halktan olmak"ta öyle çok bilinçaltı subliminal bir şey yok.altında yatan farklı bir mesaj filan yok yani.ben halktanım derken kastedilen bildiğin harbiden halktanım abi işte ben,ensem kara,koyda koyun güttüm yazları gibi bişey.sanki şanslı doğmak fransızca bilmek yüksek sosyokültürel ekonomik tabakadan vb olmak tek başına bir suçmuş,ve sadece daha alt sosyokültürel bir tabakadan gelmek tek başına bir artıymış gibi.zengin kültürlü ve çok iyi niyetli halkın yanında bir adam da olabilirsiniz.bütün zenginler türk filmlerindeki gibi kötü değil.ya da tüm fakirler sadece fakir oldukları için çok iyi insanlar değil.insan olmak adam olmak mert sözünün eri kişilik sahibi olmak parayla ya da parasızlıkla ilgili bişey değil bence.sıfır korelasyon var aralarında.
devleti yöneten insanların "halktan biri" olmasını ben şahsen istemem.siz nükleer silahlarınızın bir manavın elinde olmasını ister misiniz?
bence idareciler "halktan biri" değil halkın bir adım önünde,hatta bayağı ilerisinde olmalılar.iyi eğitimli,profesyonel işinin ehli insanlar,mesela bilim adamı filan gibi.biraz fazlamı platoncuyum acaba?

aslında bunda siyasetçilerimizin de fazla bir suçu yok.bizim halkımız değil mi seçim meydanlarınında siyasetçi "ben halktan biriyim" dedikçe onu alkış yağmuruna boğan.
üff bilemiyorum ya dünya çok karışık.vapular falan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder