18 Kasım 2011 Cuma

izmir'de hayat var mı?


izmirde yaşayıp da belediyenin kalabalık yerlere astırdığı o kocaman "izmirde hayat var" "izmirde özgürlük var" "izmirde şu var" "izmirde bu var" afişlerini görmeyen yoktur.bu afişleri ilk gördüğümde sanırım izmiri tanıtmak için başlatılan ulusal bir reklam kampanyasının izmir ayağı gibi bi şey diye düşündüm. sloganlar biraz abartılı ve iddalı olsa da genel olarak fikri oldukça faydalı buldum. ve gerçekten içimden belediyeyi taktir ettim.
afişlerdeki verilmek istenen mesajlar tasarım vs çok hoştu .izmir liberal aydın çağdaş bir kent olarak sunuluyordu.gerçi bunlar izmir denilince genelde türk insanının kafasında zaten canlanan kavramlardı ama sonuçta tekrar pekiştiriliyorlardı.ve en önemlisi ilanı veren chpli belediyenin siyasi vizyonunu bir yaşam biçimi teması içinde çok güzel veriyordu.yani reklamı verenlerin amacının yerine ulaşması açısından başarılıydı."izmirin yüzde sekseni gece kondu sanayi bitik ulaşım sıfır vs" gibi eleştiriler getirenler olabilir ama bu mevzudaki sorun bu değil.reklamda amaç mesajın alıcıya doğru ulşaması ve gönderenin istediği etkiyi uyandırmasıdır.bu reklam bunu başarıyordu.ya da sanırım ben öyle düşünüyordum.
bir kaç gün önce  biraz araştırdım sanırım bu afişler sadece izmir için hazırlanmış.yazılanlara bakılırsa sadece izmire asılmış bu afişler yani belediye izmirliye izmir reklamı yapmak dışında bir şey yapmamış.eğer doğruysa çok trajikomik bi durum.
 bu bana biraz çetin altanın ünlü türke türk propagandası yapmak deyimini hatırlattı.üstat türk dış politikasıyla ilgili bi hadise olduğunda hükümetlerin yabancı ülkelerde hakkını savunacağına orada propaganda yapacağına biz haklıyız biz haklıyız diye kendi halkına propaganda yapmasını kastediyordu bu tabirle.türke türk propagandası yapmak genelde yabancı bir ülkede kendi reklamını yapman gerekirken bu reklamı kendi halkına yapman demekti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder