2 Aralık 2011 Cuma

iş arama maceraları volume 3 (insan yönetiminde kucaklayan baba tavırları)


hafta sonları bir dershanede ders verebilirim diye düşünerek internetten çeşitli dershanelere iş başvurusunda bulundum.ve çoğu sektörden aşina olduğum sıkışıp elemansız kalınca aylar sonra yapılan geri dönüşler oldu.içlerinden biri benim için önemli.izmir çankayada yeni açılan bir dershane.efendim önce cepten sonra evden iki gün boyunca ısrarla aranınca kalkıp geçen sabah görüşmeye gittim.yerinin uğrusuzluğudan mıdır nedir bilmem sürekli el değiştiren her açılan yerin bir sene geçmeden kapadığı biraz da ara sokakta kalan ama nedense dershanecilerin çok sevdiği bir yer bu adres.kolayca buldum.önce giriş katında nedense iki kişi olduklarını gözlemlediğim iki karşılayıcıyla karşılaştım.yardımcı olmak istediler böyle böyle dedim.hemen çağıralım dediler.bu sırada müdüre hanım içeri girdi.serhat bey efendim filan dediler.müdüre hanım bana şöyle gülümserek baktı.serhat bey dedi alaycı bir şekilde.aslında demek istediği "demek o meşhur serhat bey sensin"di.çünkü iki gün önce aradıklarında uykudan kalkamadığım için söyle yarın arasınlar demiştim anneme.bunu duymuştu.göz göze geldik afacan afacan gülümsedim.evet benim dedim.buyrun dedi beni arkasına kattı odasına götürdü.bilmem ne bey gelcek o görüşecek sizle dedi.oturup beklmeye başladık biraz havadans udan konuştuk.sehpanın üzerinde duran testleri dergileri filan karştırdım.sonra elinde naylon bir torba gayet rahat giyinmiş rahat hareketli iri yarı uzun bir adam girdi içeri.kim olduğunu anlmadım okuduğum dergiye döndüm.müdüre hanım işte müdür bilmem ne bey dedi.adam elini uzattı sıktım.sonra rahat tavırlarla karşımdaki koltuğa oturdu.aslında yayıldı demek daha doğru olur.bacaklarını iki yana açıp kafasını geriye attı üff deniz kenarında yürüdüm deniz havası aldım dedi.45 50 yaşlarındaydı.sonra yine aynı rahat tavırla arkadaş kimdi diye sordu.müdüre açıkladı hee serhat dedi.var mı cv si dedi.yok intenetten başvurmuş dedi müdüre hanım ve önündeki notebooku abiye uzattı.biraz cvmi inceledi.hım hım hım diye okudu iki saniyede.sonra hocam lise açıköğretim ortaokul öğrencilerimiz var dedi.müfredat bu.ne dersin yapabilir misin.yaparım dedim.tamam dedi sonra gel odama geçelim daha rahat konuşalım dedi.o önde ben arkada yürümeye başladık.gel serhatçım böyle gel gel çocum diyordu yürüken bir yandan bana.o kadar ufak mı gösteriyordum.sevinsem mi üzülsem mi bilemedim.adamın odasına geçtik.kocaman bir odayı kendine ayırmıştı.sandal büyüklüğünde kocam bir masa filan.biraz konuştuk.serhatçım tarzını sevdim iyi bi arkadaşsın dedi.sakin efendisin.sonra konu işe geldi.sabah 8 akşam 6.aylık 750 lira maaş.artı sigorta.ben sadece haftasonu için düşündüğümü söyledim.aa ama sen iki yer düşünüyosun iki yer düşünüyosun dedi hızlı hızlı.ve biraz sinirli.yo dedim başka yerde çalışmak için değil dedim benim programım farklı dedim.ısrar etti.işi cazip kılmaya çalıştı.gerektiği zaman özel bi işin olursa izin alabilirsin dedi.sabah sekiz akşam altı sadece ders anlatmıcaksın.bazen etüt olur filan yani çok yorulmazsın dedi.neyse ben dedim eve gidip biraz prgramıma bakayım sizi arayım dedim.tamam ama geç olmasın saat ikide başka bi arkadaşla görüşmem var sen kabul etmezsen onu alıcam dedi.pek inanmamakla birlikte tamam dedim.kartını altım.koridora çıktı.yan yana yürümeye başladık.sen iyice düşün tamam mı oğlum dedi.tamam düşünücem dedim.koridordun sonuna geldik.iyi çalışmalar dedim.tamam tamam çocum hadi iyi günler dedi.
eve geldikten bir kaç saat sonra mesaj atıp işin bana uygun olmadığını söyledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder