3 Aralık 2011 Cumartesi

kuş konduranını arıyoruz (al fotokopini çektir git)


fotokopi makinası satmak için ne tip bir uzmanlık gerekir.fotokopi makinası satanlar laflarımı yanlış anlamasın.fotokopi maskinası satmak önemsiz bir iştir demiyorum.tabiki her meslek kadar zorluğu vardır.insanlarla uğraşmak kolay değil.dil dökeceksin.ikna edeceksin.saatler boyu mesai yapacaksın kolay değil.ancak bir şirketin fotokopi makinası satış elemanı alırken göz önünde bulundurduğu kriterler nasaya giriş için aranan kritlerle üç aşağı beş yukarı aynı oluyorsa orda bir sorun aramak lazım diye düşünüyorum.geçenlerde böyle bir yere iş görüşmesine gittim.bu sefer hatalrından ders almış biri olarak keten pantolon ceket filan biraz daha resmi giyinmiştim.saat dokuzda randevum vardı.dokuza on kala filan ordaydım.illa saat 9 olana kadar beni giriş bölümde sekreter kızın masanın önündeki sandalyede beklettiler.içrde benimle görüşecek olan müdürün işi olmadığını gördüm.yani aslında büyük şirket havası yaratmak için illaki o saate kadar bekletmek gereği duydular beni.yani bizde herşey resmi saatle filan.neyse saat 9 u biraz geçe adamın yanına aldılar beni.gereksiz büyük bir ofis.cam bir masa.küçük bir gemi büyüklüğünde.buyur ettiler oturduk.sonra biraz konuştuk giriş bölümü klasik.cvmi okudu bana.ben de evet evet diyip onayladım.adam biraz soğuktu.öyle espiri filan yapılmadı hiç.sonra biz ne iş yapıyoruz diye sordu.sanki çok önemli bir soru sormuş gibi gözlerini gözlerimin içine bakıp dikti.hayatın anlamını söylememi bekliyor sanki benden.ya da öyle bir cevap vereyim ki onu çok şaırtayım tam bir zeka gösteri olsun o da tatmin olup beni işe alsın.fotokopi makinası satıyorsunuz dedim.başka dedi.ee haliyle onların tamiri teknik bakımı servisi kartuş dolumu gibi işleri de dolaylı ya da doğrudan çözüyosunuzdur dedim.sustum.adam hala bana bakıyordu.sonra biz genelde yaptığımız diğer işlerle tanınıyoruz dedi şiket olarak.(otomobil galerisini kastediyordu)o yüzden sordum yani nereye geldiğinizi biliyor musunuz diye dedi.nereye geldiği bilmeden gelsem bile zaten burda her yer fotokopi makinaları dergileri (bu arada fotokopi dergileri gerçekten ayrı bir mecra.sektör içi haberler.köşe yazıları.araştırma doyaları.dışarda bilmediğimiz kocaman bir fotokopi dünyası var) ıvırı zıvırı bunları gördükten sonra salak olsam anlarım dicektim demedim.çoğu insan intenetten bilip bilmeden başvuruyor filan dedi.ama bizim alan fotokopi dedi.yani aklınca beni test etmişti.neyse sonra aradığı şartları saymaya başladı.okul dil.tamam.ikna kabiliyeti.tamam.deneyim tamam.çabuk demoralize olmamak tamam.aktif araç kullanımı.evelallah.bişeyler bişeyler sayıp durdu.hepsine tamam.sonra sustu.ee peki dedim çalışma sisteminiz filan nasıl dedim.şu saatten şu saate dedi anlattı.başka sorunuz var mıdedi.yok dedim.sonra tatsız kuru  bir şekilde elimi sıktı vedalaştık ayrıldık.işe alınmadığımı anladım tabii hemen.ne bekliyosun ki kardeşim dedim içimden dönüş yolunda.sonra ah jilet gibi bir takımım olaydı herşey daha farklı olurdu diye düşündüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder